Info

Vind hier veelgestelde vragen & algemene informatie

Hoe reserveer ik een GPS?

Via deze website, per e-mail, telefoon of fax. Vermeld tijdens de reservering altijd uw naam, voornaam, volledig adres, telefoon- en gsm-nummer. Samen met het gps-type dat u wenst te huren en de datum waarop u het gpstoestel afhaalt en weer binnenbrengt.

Hoe lang op voorhand reserveer ik?

Reserveer best 14 dagen op voorhand. Vooral in het weekend en tijdens de vakantie is het druk. Een reservering is pas definitief na bevestiging. Heeft u superdringend een gps nodig? Neem dan best contact op via telefoon.

Reservatie annuleren

Na het ontvangen hebben van een reservatiebericht is het slechts mogelijk een reservatie te annuleren minstens 10 dagen voor de start van de reservatieperiode. Dit kan slechts schriftelijk door post, email of telefax.

Waarborg

Hoeveel waarborg u dient te betalen af van het aantal toestellen dat u huurt. De waarborg bedraagt €75,- per toestel, met een maximum van € 300 wanneer u meerdere toestellen huurt. U kan de waarborg cash ter plaatse betalen of via Payconiq, indien op voorhand overeengekomen is overschrijving ook mogelijk.

Wat indien je extra/speciale kaarten nodig hebt?

Ga je naar een buitenland en heb je specifieke kaarten nodig? Wij hebben een ruim aanbod van topografische/routeerbare kaarten. Laat ons op voorhand weten welke kaarten je graag zou willen, en we kijken het onmiddellijk na. Gelieve dit wel duidelijk op voorhand te vermelden, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Dit om lange wachttijden te vermijden bij het programmeren van het gps-toestel.

Wat is er inbegrepen in de huurprijs?

Herlaadbare batterijen & het gebruik van onze kaarten is inbegrepen in de prijs. Voor speciale extra's, zoals verstevigde fietsmounts, extra batterijen/ battery packs, accessoires betaald u €5 per extra accessoire. Indien het toestel een interne batterij bevat, krijgt u van ons ook steeds een AC oplader zonder extra kost.

Welke schade & extra kosten zijn ten laste van huurder ?

  • Zichtbare schade aan de behuizing & scherm van het toestel.
  • schade die voortkomt uit een grote fout of grove nalatigheid van de huurder. (bijv. wangebruik)
  • schade die opzettelijk werd aangebracht (bijv. fraude, diefstal) door de huurder.
  • Het niet (op tijd) terug inleveren van de gps & alle toebehoren.
  • Meer details vind u in het huurcontract & onze algemene voorwaarden.

Mag u onze toestellen (onder) verhuren aan andere personen?

Neen, dat mag niet, tenzij duidelijk & op voorhand met ons afgesproken.Er moet steeds een nieuw huurcontract opgesteld worden met de nieuwe huurders en voor een nieuwe afgesproken periode.

Wanneer moet ik de GPS weer binnenbrengen ?

U doet dat op de dag dat het huurcontract afloopt - vóór 20.00 uur ‘s avonds. Tenzij u een ander tijdstip heeft afgesproken bij reservering of afhaling van het GPS toestel. Huurt u een GPS voor een weekend? Dan brengt u het op maandag terug binnen liefst voor 14 uur.

Huurperiode verlengen?

Wil u de huur van uw GPS verlengen? Neem dan telefonisch of schriftelijk/via mail contact met ons op. Wij geven u een nieuw wettelijk huurcontract. Zonder dit contract wordt het GPS toestel als gestolen beschouwd. U bent dan niet langer gedekt. Het toestel langer houden zonder ons te verwittigen is niet toegelaten, graag verwijzen we hiervoor naar ons huurcontract.

Wat doe ik bij pech, niet meer functioneren van het toestel?

U verwittigd ons meteen. Functioneert uw toestel niet naar behoren? Bel ons dan meteen op, wij kijken of er een ander toestel beschikbaar is voor omruiling of we proberen u opnieuw op weg te helpen. Heeft u een lege batterijen ? Je mag altijd je eigen batterijen gebruiken.

Wat doe ik bij een diefstal ?

Verwittig ons meteen. Zorg dat je je huurcontract steeds bij de hand hebt en laat de politie een attest van diefstal opstellen. Afhankelijk van het toestel, zal de waarborg ingehouden worden en als vergoeding voor de gelede schade door diefstal te dekken. Is er betwisting? Roep dan de hulp in van de politie. Kan u niet meer werken met het GPS toestel ? Neem contact op met onze diensten.

Wie controleert de schade ?

Merkt u zelf schade op? Dan onderzoeken wij als experts de grond van de zaak. Loopt het GPS toestel externe schade op tijdens uw huurperiode? Dan kijken we samen met u op het einde van huurperiode naar een correcte oplossing.