Info | gps4rent

Veelgestelde vragen

Hoe reserveer ik een GPS ?


Via deze website, per e-mail, telefoon of fax. Vermeld tijdens de reservering altijd uw naam, voornaam, volledig adres, telefoon- en gsm-nummer. Samen met het gps-type dat u wenst te huren en de datum waarop u het gpstoestel afhaalt en weer binnenbrengt.


Hoe lang op voorhand reserveer ik ?



Reserveer best 14 dagen op voorhand. Vooral in het weekend en tijdens de vakantie is het druk. Een reservering is pas definitief na bevestiging. Heeft u superdringend een gps nodig? Neem dan best contact op via telefoon.

 

Annulatie van een reservatie.

Na het ontvangen hebben van een reservatiebericht is het slechts mogelijk een reservatie te annuleren minstens 10 dagen voor de start van de reservatieperiode. Dit kan slechts schriftelijk door post, email of telefax.

 

Klik op de knop hierboven om de inhoud weer te geven

Wanneer zijn wij bereikbaar ?



Wij zijn alle dagen bereikbaar. Een gpstoestel gehuurd voor een weekend haal je best vrijdagavond af en breng je maandagmorgen weer binnen.


Vanaf welke leeftijd kan ik een GPS huren?



De minimumleeftijd in onbepaald. Iedereen kan een gps huren.
Echter kunnen we wel vragen voor een volwassen persoon voor de aansprakelijkheid!

Wat breng ik mee bij het afhalen van een GPS ?


U moet de volgende documenten kunnen voorleggen:

  • een geldige (Belgische) identiteitskaart
  • Verder wordt u bij afhaling een contract overhandigd & dient u de waarborg te betalen.

Hoeveel waarborg moet ik betalen?



Het bedrag van de waarborg hangt af van het type en aantal toestellen dat u huurt. U kan de waarborg contant betalen.
De waarborg bedraagt meestal €75,- per toestel, met een maximum van €300 bij meerdere toestellen.


Vind ik ook toebehoren voor de gps in het verhuurcentra ?



Ja. Wij verkopen (& verhuren) een breed gamma van materialen dewelke in combinatie met gpstoestellen worden aangeboden.

  • Poetsmateraal   – antistatische doekjes, screen clean doekjes
  • Batterijen (lader) te koop – voor de meest gangbare modellen worden (herlaadbare) batterijen gebruikt, hiervoor bieden wij ook batterijladers aan in diverse soorten.
  • Hulpmiddelen & kaartmateriaal te – geheugenkaartjes, software(topografische kaarten, GPS-kaarten, autoladers,etc..

Hoe gebruik ik het toestel ?


Indien je nog geen ervaring hebt met het toestel dat je wenst te huren, helpen we je graag verder. Bij het afhalen van je GPS krijg steeds je een korte uitleg van het toestel en zijn functionaliteiten.

Wij bieden ook gratis de handleidingen aan van al onze toestellen.
Je kan ze ook gratis downloaden op onze website
. Voor verdere informatie/vragen kan je ons steeds bereiken.

 

Wat indien je extra/speciale kaarten nodig hebt?


Ga je naar een buitenland en heb je specifieke kaarten nodig?
Wij hebben een ruim aanbod van topografische/routeerbare kaarten. Laat ons op voorhand weten welke kaarten je graag zou willen, en we kijken het onmiddellijk na. Gelieve dit wel duidelijk op voorhand te vermelden, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Dit om lange wachttijden te vermijden bij het programmeren van het gps-toestel.

Zijn batterijen inbegrepen in de huurprijs ?



Ja. U vertrekt altijd met volle (herlaadbare)batterijen. Een batterijlader kan optioneel mee gehuurd worden tegen een kleine vergoeding, Batterijladers & batterijen kunnen ook altijd aangeschaft worden. Lukt dat niet?  Je kan altijd je eigen batterijen gebruiken. Zolang als deze geen schade toebrengen aan het toestel. De batterijen origineel in het toestel aanwezig moeten ook terug ingeleverd worden.


Is er een verzekering in de huurprijs inbegrepen ?



Een verzekering is niet van toepassing op de toestellen. De huurder wordt gevraagd het toestel te gebruiken zoals een goede huisvader zorgt voor zijn kinderen. Indien blijkt dat bij inlevering van het GPS toestel schade is toegebracht, zal de huurder hiervoor aansprakelijk gesteld worden. Verborgen gebreken kunnen niet ten laste gelegd worden van de huurder. Wij geven u graag meer informatie bij afhaling.


Welke schade is ten laste van huurder ?

  • schade aan de behuizing & scherm van het toestel.
  • schade die voortkomt uit een grote fout of grove nalatigheid van de huurder. (bijv. wangebruik)
  • schade die opzettelijk werd aangebracht (bijv. fraude, diefstal) door de huurder.
  • Het niet (op tijd) terug inleveren van de gps & alle toebehoren.

In onze algemene voorwaarden vindt u alle details.


Mag ik naar het buitenland met de GPS ?



U mag zich overal begeven met het GPS-toestel. Graag hadden we wel geweten (in de mate van het mogelijke), waarvoor het toestel wordt gebruikt (vakantie, gezinsuitstap, verenigingsactiviteit…..


Kan ik de GPS achterlaten op een andere locatie ?


Ja, op voorwaarde dat u dat op voorhand aanvraagt.


Mag ik mijn GPS verder verhuren aan derden, familie of vrienden ?


Neen, dat mag niet, tenzij dit duidelijk & op voorhand met ons afgesproken is.
Er moet steeds een nieuw huurcontract opgesteld worden met de nieuwe huurders en voor een nieuwe afgesproken periode.

Wanneer moet ik de GPS weer binnenbrengen ?

  • U doet dat op de dag dat het huurcontract afloopt - vóór 20.00 uur ‘s avonds. Tenzij u een ander tijdstip heeft afgesproken bij reservering of afhaling van het GPS toestel.
  • Huurt u een GPS voor een weekend? Dan brengt u het op maandag terug binnen liefst voor 14 uur.

Kan ik het GPS terugbrengen buiten de openingsuren ?



Ja. Enkel indien dit duidelijk op voorhand gecommuniceerd wordt!

Hoe moet ik betalen?


 

  • Brengt u de GPS tijdens de kantooruren binnen ?

Dan maken we meteen een afrekening die we met u overlopen. Vervolgens betaalt u.

  • Stuurt u de GPS terug op naar ons?

Dan wordt de afrekening gemaakt als het toestel terug in ons bezit is. Vervolgens volgt de betaling. Indien de waarborg op voorhand wordt gestort op onze bankrekening, wordt het verschil teruggestort.


Hoe verleng ik de huurperiode ?


Wil u de huur van uw GPS verlengen? Neem dan contact op met ons. Wij geven u een nieuw wettelijk huurcontract. Zonder dit contract wordt het GPS toestel  als gestolen beschouwd.
U bent dan niet langer gedekt.

Het toestel langer houden zonder ons te verwittigen is uiteraard niet de bedoeling! Verlengt u het huurcontract voor langere tijd ?

Dan is het mogelijk dat we de waarborg verhogen.

Wat doe ik bij pech, niet meer functioneren van het toestel,

U verwittigd ons meteen

  • Heeft u een panne of defect ? Bel ons dan meteen op, wij kijken of er een ander toestel beschikbaar is voor omruiling of we proberen u steeds opnieuw op weg te helpen.
  • Heeft u een lege batterijen ? Je mag altijd je eigen batterijen gebruiken.

Wat doe ik bij een diefstal ?

  • Verwittig ons meteen. Zorg dat je je huurcontract steeds bij de hand hebt en laat de politie een attest van diefstal opstellen. Afhankelijk van het toestel, zal de waarborg ingehouden worden en als vergoeding voor de gelede schade door diefstal te dekken.
  • Is er betwisting? Roep dan de hulp in van de politie.
  • Kan u niet meer werken met het GPS toestel ? Neem contact op met onze diensten.

Wie controleert de schade ?



Meldt u een schade ? Dan onderzoeken wij als experts de grond van de zaak. Loopt het GPS toestel externe schade op tijdens uw huurperiode?  Dan moet u in elk geval de waarborg betalen die in het contract staat vermeld.


algemene gegevens

Dirk Nollet bvba - GPS4rent

Th.Donnéstraat 33
3540 Herk-de-Stad
Tel. : 013/44 37 25
Fax. : 013/46 20 17

info@dinol.be - info@gps4rent.be
www.dinol.be

BTW BE 0475.313.559

Openingsuren

zondag : GESLOTEN
maandag : gesloten
dinsdag tot vrijdag: van 14.00 tot 20.00
Zaterdag van 10.00 tot 17.00

of op afspraak

 

Waar kan je routes vinden.

Wij hebben zelf al reeds talloze routes zelf uitgestippeld, dewelke op aanvraag verkrijgbaar zijn.

extra kaarten - links

Gratis GPS fietsroutes kan u downloaden bij www.fietsroute.org - de fietsroutes site van België